Thursday, October 25, 2007

Another Day at work









Semalam had a good day at work .. I managed to sell over my sales kuota. Happy tau kalu kita meet the kuota .. kalu tak kena carry forward the next day. Mai nak cerita kat uols wat happen kat work place yesterday. I was at the old lady clothes pad .. kat pad ni mmg baju untuk org tua2 aje .. yg menjual nye pun tua. Kitaorg panggil dia Ms G .. i think umur dia at least more than 60 yrs. Ms G off semlm so Emma (another sales associate) jaga kat pad tu. Me yg kaki sebuk ni gi la jenguk2 Emma since that tak ramai customer kat my pad. Then bila I jenguk kat one corner tu .. I saw one old lady duk terduduk n walker dia terbalik. I tanya dia "r u ok mem?" Rupanye member terjatuh uols. Mana I nak sangka dia terjatuh cuz masa I saw her tu .. dia sempat lagi belek harga kat pants yg di sangkut tepi dinding tu. Boleh .. So me try to carry dia .. kitanye kurus cedeking .. walaupun she is small tapi boleh tahan berat nye. Last2 another customer tolong me angkat dia. Pas tu siap boleh sambung shopping tu. Then bila dia ready nak bayar, dia duduk kat atas walker dia, while me doing the transaction. Tiba2 tup, jatuh la lagi sekali .. aduii .. semput nafas di buat nye. Dua kali jatuh tu in 20mins. Dah tu masa jatuh, lens cermin mata dia hilang la pulak. Sakan kitaorng cari tapi tak jumpa. Then ..

Emma: Mem .. try to check your pocket (poket baju dia)

tup2 memang ada kat situ. Punya la lucu org tua ni. Then masa dia tolak walker dia towards the lift .. punya la laju. Sakan me n Emma ketawa after she left.

Orang tua2 kat sini uols, keluar shopping lagi tu walaupun bertongkat la, ber walker la, and most of the time, they drive on their own.

As for today, not many customer, but I still make my day cuz my another partner, Melat tak keje ari ni. Dia off, so boleh I jual sorang2 kan. Melat is from Ethiopia but have been here since last 10 years. She is around 25 yrs old kot. Next time if i hve her pic, I will post it here.

Ari ni keje pagi so on the way back singgah Hong Kong market to beli bahan2 untuk memasak. Me terasa nak makan Tom Yam so tonites dinner .. apa lagi Seafood Tom Yam, nasi putih, sotong goreng tepung n ekor Salmon (body nye mahal so beli ekor aje la ek) goreng. Puas ati la kiranye .. malam ni sure tido lena. hehe. Papa Bear tak berapa suka tom yam .. so nampak nye ahkak kena makan tom yam tiap2 malam la gamaknye .. Tapi tak kesah la .. still tido lena cuz cold weather is here. Yeyyy.

The picture .. that was yesterday.

P.S .. Betty, since that masa summer I tak banyak ambik gambar collection baju summer, so maybe will make up during winter season ni ye!

P.S.S .. Eddie, that is AX butik beside Dillards


2 comments:

PrettySweetBoy said...

Rosie ...

Welcome to dunia blogging ... Entry yang menarik , U're right , ramai orang kertu keluar gi shopping kat sini , even my place Toronto ... jalan lak terkedek-kedek macam itik ... pelik tapi benar ... exciting gitu ... he he he :)

kuchai said...

ya ampunsss jadik badang kebajikang ahkak kat sana haa. dalam tergolet dog tuuu sempat belek barang yg tak tahan tuuu. haaa they still drive on their own? kaca mata pun lupak taruk kat poket how laa? ehehhehheheh

amboi2 saje nak perangat ati kita kat sini kaann takpe pose laa pose bnyk2 awok tunggu balik mesia nanti mary poppins

ehhh jaket 500 tuhh emang la cantiks workmanship nyaa telan ayaq lioq aciks + mesia nih paneh berdengkang nak pakai pi tang mana tak tau? ehhh wrap around kat patung A/X tuh cantiks la dear ehhehehehhe